mandag den 26. april 2010

Scrap-lørdag

Jeg var alene hjemme i lørdags, da Sanne var til status med arbejdet og jeg havde allerede fredag besluttet at jeg ville have en hel dag med kreativiteter uden afbrydelser. Jeg fik lavet 3 layouts, men det ene kan jeg ikke vise endnu, da det er til en artikel til næste måneds udgivelse på Scrapsisters.
De to nedenstående kort har jeg lavet idag, til månedskonkurrencen på Hero Arts, hvor emnet denne måned er "home and mothers day".
Jeg har brugt "tumbled glass" og "broken china" distress inks til begge kort. På det ovenstående har jeg brugt "friendship definition" og "houndstooth" HA stempler, et chipboardhjerte fra Orion design og MM tiny alpha bogstaver.
Det ovenstående kort er meget inspireret af Pias kort
(layout #38 i 2010)
Den lille pige der tager sig en lur på billedet ovenfor, er mig :o) Jeg gik vist lidt punch-crazy med sommerfuglene, men det gav lidt liv til et ellers lidt fladt layout. Jeg havde ikke noget karton der passede i farverne, så det blev et ark core'dinations, der fik en omgang med sandpapiret, for at få den lysere farve frem.
(layout #36 i 2010)
Det sidste layout i denne omgang er blevet liftet fra dette layout og jeg er blevet super glad for det. Jeg har fået brugt et gammelt ark Crate papir til baggrunden, og den opmærksomme læser vil nok genkende det mønstrede papir fra layouts i de sidste par indlæg. Jeg tror det kan hænge sammen med at jeg trænger til forår og farver, så på en gråvejrsdag som idag bliver jeg glad af at se på mine skønne farvestrålende papirer.
Jeg håber i får en dejlig uge med masser af sol og forår.
Knus
Henriette

9 kommentarer:

  1. Hvor er det skønen layouts og kort. Er vild med alle sommerfuglene, og syningerne på det første layout. Yup, der ermange, men som du selv siger, så giver det et fantastisk liv til det hele. Og Heste hviskeren er bare så super godt farve koordineret! Skønne skønne kort også, fedt at de er monokrome - det ser man ikke så meget lige for tiden, men dine er blevet elegante og funky på samme tid (og det er ikke en nem disciplin at mestre)!

    SvarSlet
  2. woooow, hvor er det bare smukt - det hele. Jeg er vild med tone-i-tone kortene og det gør ikke spor at du er gået punch-crazy - Så cool lo.
    U-rock-u-crazy-creative-girl

    SvarSlet
  3. Sikke mange lækre ting du har fået lavet. Lækre forårsfarver. Lige det vi trænger til. Smukke detaljer og ideer.

    SvarSlet
  4. Uha det nederste LO er godt nok fint. Det er et dejligt billede, du har govet nogle gode omgivelser :-)

    SvarSlet
  5. Flotte kort OG layouts. Det ser godt ud med de mange sommerfugle.
    Jeg havde faktisk tænkt på om det mon var dig, der også var Mizz Kitty på Flickr ; )

    SvarSlet
  6. Det lyder fabelagtigt med en scrapdag alene hjemme - sådan nogle er virkelig dejlige. Og du har da virkelig fået noget fra hånden! Jeg synes overhoved ikke, at der er for mange sommerfugle på dit layout - faktisk ville jeg ønske, at jeg havde en punch til så små sommerfugle, for jeg har set en skitse, hvor der netop skal bruges en masse små sommerfugle.

    Dit hesteviskerlayout er smukt! Jeg er vild med mosaikkens papirer, og du har balanceret alle elementerne så fint.

    Tak for kigget - hav en dejlig uge.

    SvarSlet
  7. Sikken nogle flott elayout sog kort. Jeg er helt vild med dit sidste kort, det bliver nok liftet ;O)

    SvarSlet
  8. Sikke nogle dejlige kort og Lo'er du har lavaet. Jeg er vild med det hvor lille Henry får en lur :0) God weekend!

    SvarSlet
  9. Så flink du er!!:) Du bruker så flotte farger:)
    Takk for inspirasjonen:)

    SvarSlet